با آجیل و مغزیجات یک بانک پراز کلسیم برای استخوان هایت بساز

طی تحقیقات ثابت شده افرادی که از آجیل و مغزیجات برای تامین نیازهای بدن در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، استخوان های متراکم تر نسبت به افرادی دارند که برنامه غذایی سرشار از لبنیات استفاده می کنند.

برنامه اجرائی :

1. آجیل(سعی کن بیشتر بو داده نشده یعنی خام استفاده کنی)، دانه‌ها و میوه‌های خشک مانند بادام، گردو، دانه کدو، مویز و توت خشک را مخلوط و میل کن .

برای اجرای بهتر این برنامه غذایی، در تعطیلات مقدار زیادی از آن را برای کل هفته آماده کن .

2.هر روز 5 عدد فندق خام را مغز و به عنوان میان وعده میل کن.

3. شب ها از شیر بادام استفاده کنی به نفعت هست.

بهترین زمان جذب این میان وعده به منظور جذب منیزیم و کلسیم بین وعده های غذایی است. همچنین قبل از خواب و با یک معده خالی به خصوص اگر با مقداری ویتامین C همراه شود جذب آن بیشتر می شود.

پس خوردن آجیل و مغزها بین وعده ها و قبل از خواب بسیار مفید است.

ارزش غذایی:

  • مغز ها و به خصوص مغز بادام منبغ غنی پتاسیم هستند.
  • بادام درختی در 100 گرم 270 میلی گرم منیزیم دارد.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان زیر 18 سال و زنان زیر 15 سال => وزن را باید ضربدر 6/5 کنید.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان بالای 18 سال و زنان بالای 15 سال => وزن را باید ضربدر 5/5 کنید.

جوانی با وزن 56 کیلوگرم308 میلی گرم منیزیم نیاز دارد و اگر در طول روز به مرور 100 گرم بادام بخورد، درصد بالایی از نیازمنیزیم روزانه او تامین شده است. برای خوردن منیزیم بیشتر باید به میوه های مغزدار (آجیل)، غلات و سبزیجات سبز روی آوری.

جذب کلسیم با حضور منیزیم، فسفر، ویتامین D ( آفتاب گرفتن ) انجام می شود.

  • بادام خام منبع غنی کلسیم است. ( 233 میلی گرم در 100 گرم )
  • تمام مغز ها منبغ غنی روی هستند.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =