طرز تهیه خورشت به اصفهانی با برنج قهوه ای

مواد اولیه برای ۴ نفر:

  • به :  1 عدد بزرگ
  • لوبیا چیتی : 100  گرم
  • روغن : 1 قاشق
  • گوشت تازه : 250  گرم
  • سیب زمینی :  1 عدد کوچک
  • پیاز :  1 عدد متوسط
  • رب : 1 قاشق
  • سر شنبلیله خشک :  یک دوم قاشق
  • لواشک میوه ترش : 100 گرم
  • 7 ادویه، زردچوبه، فلفل، نمک به میزان کافی
  • عصاره قلم گوسفند و پای مرغ : 1 بسته

طرز تهیه خورش به :

لوبیا را به صورت مجزا بپزید.

پیاز را تفت دهید، گوشت را سرخ کنید و  به صورت مجزا بپزید. بسته عصاره قلم گوسفند و پای مرغ را اضافه کنید.

به با پوست و سیب زمینی را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. هفت ادویه، فلفل، زردچوبه را در مخلوط قبل تفت دهید، سر شنبلیله و سپس رب را تفت دهید.

سپس کلیه مواد را مخلوط کرده و در پایان پخت لواشک را اضافه کنید تا منجر به ناپز شدن گوشت نشود.

این غذا را با برنج سبوس دار میل نمایید.

ارزش غذایی:

  • شاخص گلیسمیک کلی پایین می باشد. (گوشت های تازه صفر، برنج قهوه ای 55، لوبیا 23) و در نتیجه سطح هورمون رشد بالا می ماند.
  • این غذا شامل پروتئین گیاهی و حیوانی سرشار از آمینو اسید است.
  • لوبیا و گوشت های تازه سرشار از پتاسیم هستند.
  • عصاره قلم گوسفند و پای مرغ سرشار از کلسیم است و  غنی کننده این غذا است.
  • ادویه جات خشک شده حاوی ویتامین k هستند و این سطوح بالای این ویتامین با افزایش سلامت استخوان ها و رشد بدن  ارتباط دارد.
  • برنج سبوس دار غنی از منیزیم، روی و فیبر است.
  • لوبیا پخته شده سرشار از فیبر است و جایگاه فیبر در افزایش رشد بدن توسط پایین نگه داشتن سطح انسولین انجام می شود که در پی آن سطح هورمون رشد  را بالا نگه می دارد.

تاس کباب “مقوی ترین، جامع ترین و عالی ترین غذا”

مواد اولیه

روغن: کمی

پیاز: 2 عدد متوسط

قلوه گاه گوسفند (دنده): 600-700 گرم

بادمجان: 2 عدد

گوجه: 2 عدد

به: 1عدد

هویج: 1 عدد

آلوچه برقانی قمصر کاشان ( گوجه کاشی): 100 گرم

آب زعفران، فلفل زردچوبه، پودر زنجبیل، پودر سیر یا جبه سیر به میزان لازم

طرز تهیه تاس کباب

کمی روغن بریز، پیاز حلقه حلقه دو رج بچین، لایه دوم گوشت بچین،بادمجان حلقه حلقه یک رج باعث خوشمزه شدن گوشت می شود، گوجه حلقه حلقه یک رج، “به” لایه لایه شده یک رج، هویج حلقه حلقه شده یک رج، آلوچه برقانی یک رج قرار می دهی.

ادویه ها و زعفران را بین لایه ها اضافه کن

درب ظرف را می گذاری

بر روی شعله با سوی خیلی کم پخت کن

این غذای بسیاربسیار لذیذ و مقوی را حتما تجربه کن. در عین داشتن دستور ساده، که حتی اگر پسر و دختر جوانی هستی می توانی خوشمزه درستش کنی، دیوانه وار عاشقش می شوی.

زمانی که توانستی چند غذای خوب درست کنی، اون موقع حتی اگر دختر یا پسر خونه باشی طعم غذاهات طرفدار پیدا می کند و دل همه برای دستپختت تنگ می شود و التماست می کنند تو غذا درست کن

به اعتقاد ما شخصی که جوان ماندن را برای خود می خواهد از این دست غذاهای ساده شروعی ست برای مسیر ساختن طعم های عالی.

به هدف جوان ماندن ارزش غذایی گوشت و لوبیا را مطرح کردیم به این دلیل که جدای از مقوی بودن، آنقدر لذیذ و خوش طعم هست که دلتنگ طعمش بشی و برای همیشه در برنامه غذاییت قرارش دهی.

با آجیل و مغزیجات یک بانک پراز کلسیم برای استخوان هایت بساز

طی تحقیقات ثابت شده افرادی که از آجیل و مغزیجات برای تامین نیازهای بدن در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، استخوان های متراکم تر نسبت به افرادی دارند که برنامه غذایی سرشار از لبنیات استفاده می کنند.

برنامه اجرائی :

1. آجیل(سعی کن بیشتر بو داده نشده یعنی خام استفاده کنی)، دانه‌ها و میوه‌های خشک مانند بادام، گردو، دانه کدو، مویز و توت خشک را مخلوط و میل کن .

برای اجرای بهتر این برنامه غذایی، در تعطیلات مقدار زیادی از آن را برای کل هفته آماده کن .

2.هر روز 5 عدد فندق خام را مغز و به عنوان میان وعده میل کن.

3. شب ها از شیر بادام استفاده کنی به نفعت هست.

بهترین زمان جذب این میان وعده به منظور جذب منیزیم و کلسیم بین وعده های غذایی است. همچنین قبل از خواب و با یک معده خالی به خصوص اگر با مقداری ویتامین C همراه شود جذب آن بیشتر می شود.

پس خوردن آجیل و مغزها بین وعده ها و قبل از خواب بسیار مفید است.

ارزش غذایی:

  • مغز ها و به خصوص مغز بادام منبغ غنی پتاسیم هستند.
  • بادام درختی در 100 گرم 270 میلی گرم منیزیم دارد.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان زیر 18 سال و زنان زیر 15 سال => وزن را باید ضربدر 6/5 کنید.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان بالای 18 سال و زنان بالای 15 سال => وزن را باید ضربدر 5/5 کنید.

جوانی با وزن 56 کیلوگرم308 میلی گرم منیزیم نیاز دارد و اگر در طول روز به مرور 100 گرم بادام بخورد، درصد بالایی از نیازمنیزیم روزانه او تامین شده است. برای خوردن منیزیم بیشتر باید به میوه های مغزدار (آجیل)، غلات و سبزیجات سبز روی آوری.

جذب کلسیم با حضور منیزیم، فسفر، ویتامین D ( آفتاب گرفتن ) انجام می شود.

  • بادام خام منبع غنی کلسیم است. ( 233 میلی گرم در 100 گرم )
  • تمام مغز ها منبغ غنی روی هستند.

میان وعده کروکان مغزیجات

میان وعده کروکان مغزیجات یک شیرینی سالم و واقعا خوش طعم هست و من واقعا عاشقش هستم دوست داشتم تو دوست عزیزم هم دستور این طعم را داشته باشی

چیزی که جذابیت این شیرینی را چندین برابر می کند فوق العاده سالم بودن و نهایت خوشمزگی آنست به این صورت که:

1- با حرارت دادن آماده نمی شود و خواص مغزیجات حفظ می شود.

2- با عسل شیرین می شود از شکر استفاده نمی شود.

مواد مورد نیاز :

کرن فلکس ذرت – 100 گرم

گردو و فندق نگینی – جمعا 30 گرم

کشمش پلویی – 1 قاشق غذاخوری

عسل – 3 قاشق غذاخوری

کره – 50 گرم

شکلات تخته ای کاکائو قهوه ای تلخ – 140 گرم

طرز تهیه کروکان:

شکلات، کره و عسل را بن ماری کرده (در ظرفی  بر روی حرارت بخار آب قرار داده)، بقیه را به این مواد اضافه کن. کف و دیواره های قالب 20 *20 را چرب کرده (کاغذ نمی خواهد). مواد را داخلش ریخته و صاف کن و در یخچال بگذار.

ارزش غذایی :

  • کرن فلکس و مغزها غنی از روی هستند. بدن روزانه به عنصر روی نیاز دارد و اگر ما غذای کافی با بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر بخوریم، بدون وجود روی مواد غذایی لازم برای بدن به سادگی جذب نمی شود.
  • شکلات تخته ای کاکائو قهوه ای تلخ و کشمش منابع غنی پتاسیم و کره دارای سطح متعادل پتاسیم است و با کمک به حفظ نسبت صحیح سدیم-پتاسیم مستقیما بر ترشح هورمون رشد، و درنتیجه بر جوان ماندن تاثیرگذار است.

دوستدار شما حوری دهدشتی