طی تحقیقات ثابت شده افرادی که از آجیل و مغزیجات برای تامین نیاز های بدن در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، استخوان های متراکم تر نسبت به افرادی دارند که برنامه غذایی سرشار از لبنیات استفاده می کنند.

برنامه اجرائی :

1. آجیل خام، دانه‌ها و میوه‌های خشک بو داده نشده(خام) مانند بادام، گردو، دانه کدو، مویز و توت خشک را مخلوط و میل کن .  برای اجرا بهتر  این برنامه غذایی، تعطیلات مقدار زیادی از آن را برای کل هفته آماده کن .

2.هر روز 5 عدد فندق خام را مغز و به عنوان میان وعده میل کن.

3. از شیر بادام استفاده کن.

بهترین زمان جذب این میان وعده به منظور جذب منیزیم و کلسیم بین وعده های غذایی است. همچنین قبل از خواب و با یک معده خالی به خصوص اگر با مقداری ویتامین C همراه شود جذب آن بیشتر می شود.

پس خوردن آجیل و مغزها بین وعده ها و قبل از خواب بسیار مفید است.

ارزش غذایی:

  • مغز ها و به خصوص مغز بادام منبغ غنی پتاسیم هستند.
  • بادام درختی در 100 گرم 270 میلی گرم منیزیم دارد.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان زیر 18 سال و زنان زیر 15 سال <=  وزن را باید ضربدر 6/5 کنید.

میزان نیاز روزانه منیزیم برای مردان بالای 18 سال و زنان بالای 15 سال => وزن را باید ضربدر 5/5 کنید.

جوانی با وزن 56 کیلوگرم308 میلی گرم منیزیم نیاز دارد  و اگر در طول روز به مرور 100 گرم بادام بخورد درصد بالایی از نیازمنیزیم روزانه او تامین شده است.  برای خوردن منیزیم بیشتر باید به میوه های مغزدار (آجیل)، غلات و سبزیجات سبز روی بیاورد.

جذب کلسیم با حضور منیزیم، فسفر، ویتامین D ( آفتاب گرفتن ) انجام می شود.

  • بادام خام منبع غنی کلسیم است. ( 233میلی گرم در 100 گرم )
  • تمام مغز ها منبغ غنی روی هستند.

این شیرینی سالم و واقعا خوش طعم هست و من وافعا عاشقش هستم دوست داشتم شما دوست عزیز هم دستور این طعم را داشته باشی

چیزی که جذابیت این شیرینی را چندین برابر می کند فوق العاده سالم بودن و نهایت خوشمزگی ست به این صورت که:

1- با حرارت دادن درست نمی شود و خواص مغزیجات حفظ می شود

2- با عسل شیرین می شود

مواد مورد نیاز :

کرن فلکس ذرت – 100 گرم

گردو و فندق نگینی – جمعا 30 گرم

کشمش پلویی – 1 قاشق غذاخوری

عسل – 3 قاشق غذاخوری

کره – 50 گرم

شکلات تخته ای کاکائو قهوه ای تلخ – 140 گرم

طرز تهیه کروکان:

شکلات، کره و عسل را بن ماری کرده (در ظرفی  بر روی حرارت بخار آب قرار می دهیم) ، بقیه را به این مواد اضافه می کنیم. کف و دیواره های قالب 20 *20 را چرب کرده (کاغذ نمی خواهد). مواد را داخلش ریخته و صاف میکنیم و در یخچال می گذاریم.

ارزش غذایی :

  • کرن فلکس و مغزها غنی از روی هستند. بدن روزانه به عنصر روی نیاز دارد و اگر ما غذای کافی با بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر بخوریم، بدون وجود روی مواد غذایی لازم برای بدن به سادگی جذب نمی شود.
  • شکلات تخته ای کاکائو قهوه ای تلخ و کشمش منابع غنی پتاسیم و کره دارای سطح متعادل پتاسیم است و با کمک به حفظ نسبت صحیح سدیم-پتاسیم مستقیما بر ترشح هورمون رشد ، در جوان ماندن تاثیرگذار است.

دوستدار شما حوری دهدشتی