چالشهای بازاریابی نسل پنجم از دیدگاه کاتلر؛ شکاف نسلی، شکاف دیجیتال، تغییر رفتار مصرف کننده، تعامل با محیطها و اطلاعات متنوع میباشد.
نسل پنجم بازاریابی بخاطر درک تغییرات جهانی و محلی و در دسترس قرار دادن فناوری های شبیه ساز انسانی شرایط مناسبی برای بازارایابان کسبوکارها ایجاد کرده است.
عدم درک بازاریابی نسل پنجم از طرف صاحبان شرکتها و بازاریابان می تواند مشکلاتی را برای آنها بوجود آورد که مهمترین آن عبارتست از:
هدر دادن منابع
عقب افتادن از رقبا
از دست دادن اعتماد مشتری
ناتوانی در انطباق با تغییرات
ناتوانی در برآورده کردن انتظارات مشتری