بستن‌ منافذ پوست‌ صورت با ۶ پیشنهاد معجزه‌آسا

بستن‌ منافذ پوست‌ صورت با 6 پیشنهاد معجزه‌آسا

  بستن‌ منافذ باز پوست‌ صورت با ۶پیشنهاد معجزه‌آسا

بستن منافذ پوست صورت یکی از دغدغه‌های است که نیاز به تحقیق دارد. منافذ باز روی بینی یا صورت، زیبا نیست. ما در تیم تحقیقاتی پاکو، برای بستن‌ منافذ باز پوست‌ صورت، ۶ترفند کم هزینه و قابل اجرا داریم.

همه‌ چیز به‌ سبک زندگی ما بر می‌گردد، حتی باز و بسته شدن منافذ پوست صورت!
می‌دانیم که پاکسازی پوست صورت، یکی از عادت‌های روزانه است و هر کدام به شکل‌های مختلفی، این‌ کار را‌ انجام می‌دهیم. گاهی‌ از انجام این‌ کار، نتیجه خوبی می‌گیریم. اما بعضی وقت‌ها هم، فقط زمان را‌ هدر داده‌ایم.

بستن منافذ باز پوست صورت، آن هم در زمانی که پوست، تحت تاثیر محیط آلوده و کثیف قرار گرفته باشد، اشتباه بزرگی است. منافذ ‌پوست‌‌، برای‌ تعریق، رطوبت ‌و نرمی ‌پوست‌ است‌. زمانی‌‌ که‌ بیش‌ از اندازه‌ ،بزرگ ‌‌‌شوند؛ یعنی نیاز به پاکسازی دارد و اگر بصورت عمیق، پاکسازی انجام نشود، آکنه ‌و جوش‌های ‌‌سر سیاه‌، برای ما مشکل ساز می‌شود.

با توجه به آلودگی هوا و نگرانی از تاثیر آن بر پوست، نیاز است که توجه ویژه‌ای به پوست، داشته باشیم.

در این‌ مقاله‌ برای‌ بستن ‌منافذ پوست صورت با ۶پیشنهاد معجزه‌آسا، به شما یاد می‌دهم که  چگونه با انجام‌ یک عادت روزانه‌ خوب، ظاهری زیبا داشته باشید.

چرا منافذ پوست صورت باز می‌شود؟

عوامل درونی و بیرونی زیادی در ایجاد منافذ باز پوست، نقش دارند؛ اما بستن منافذ پوست صورت با ۶ پیشنهاد معجزه آسا، امکان پذیر است. قبل از ارائه این ۶  پیشنهاد معجزه آسا، باید ببینیم چرا منافذ پوست صورت، باز می‌شود؟
بطور کلی‌ دو نوع‌ منافذ در پوست، ‌وجود دارد:

یک‌ نوع آن روغن طبیعی که “سبوم” ( ماده چسبنده و روغنی که بوسیله غدد چربی تولید می‌شود و به رطوبت‌ رسانی و محافظت از پوست کمک می‌کند.) را آزاد می‌کند. این آزاد شدن سبوم که فقط برای ‌رطوبت‌ رسانی ‌پوست، ‌مفید است‌ و پوست ‌را لطیف‌ می‎‌کند، اما از نظر ظاهری‌، با منافذ گشاد ظاهر ناخوشایندی ‌بوجود می‌آورد.
نوع دوم منافذی است که  عرق را از بدن‌ خارج می‌کند و بوسیله آن دمای بدن تنظیم می‌شود.

علت گشاد شدن منافذ پوست صورت چیست؟

همه به دنبال بستن منافذ پوست صورت هستیم، اما ابتدا باید بدانیم که چه عواملی باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود؟

علاوه‌ بر عامل‌ ژنتیکی، عوامل‌ هورمونی‌ هم، در باز شدن منافذ باز پوست، تاثیر زیادی دارد. مثلا  زنان با پروژسترون و همچنین در دوران تخمک گذاری، با منافذ باز پوست مواجه می‌شوند. اما به غیر از این دو عامل ژنتیکی و هورمونی ، عوامل متعدد دیگری هم بر باز شدن منافذ پوست صورت تاثیر می‌گذارد.

۱. با افزایش‌ سن ، منافذ پوست بازمی‌شود

افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در بدن، باعث از دست دادن کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و باز شدن روزنه‌ها و شل شدن پوست، می‌شود. اتفاقی که بیشتر مردم از آن می‌ترسند و آن را نشانه پیری می‌دانند.

مسدود کردن منافذ پوست صورت، آن هم در پیری، باید با فعالیت‌هایی از جمله تغذیه مناسب، ورزش، خواب کافی و مدیریت مراقبتی خوب از پوست، انجام شود.
۲. نقش آب‌و هوا بر گشاد شدن منافذ پوست

آب‌ و هوا هم ‌بر باز شدن منافذ پوست تاثیرگذار است؛ آب‌و هوای گرم و  مرطوب،‌ سبوم ‌را افزایش ‌می‌دهد، تعریق‌ بدن را زیاد می‌کند و باعث مسدود شدن روزنه‌های پوست شده و به مرور زمان خود را با ظاهر زشت نشان می‌دهد.
۳. تاثیر نورخورشید بر منافذ پوست صورت

آسیب‌های نور شدید خورشید و اشعه ماوراءبنفش، با گذشت زمان اثر خود را بر الاستین و کلاژن سازی پوست، می‌گذارد.

وقتی‌ که‌ پوست‌ حالت ‌ارتجاعی‌ خود را از دست‌ بدهد، باعث گشادی منافذ باز پوست می‌شود. نور خورشید با اینکه منبع غنی از ویتامین D است، اما به پوست آسیب می‌رساند و باید با استفاده از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست هم مراقب پوست بود و هم منافذ باز پوست را بر طرف کرد.
۴. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

یکی‌ از عادت‌های بد خانم‌ها که نقش مهمی در باز شدن منافذ پوست دارد، این ‌است ‌که‌ قبل‌ از خواب، ‌آرایش خود ‌را پاک ‌نمی‌کنند؛ این ‌باعث‌ مسدود شدن منافذ باز و  مشکلات و حساسیت‌های پوستیمی‌شود.
این روزها که آلودگی‌ هوا  هم اثر منفی بر پوست بدن دارد ؛ اگر پاکسازی پوست به صورت عمیق انجام نشود، باعث مسدود شدن منافذ پوست و تبدیل شدن به جوش و آکنه می‌شود.
بنابراین اگر برای‌ شست‌ و شوی‌ صورت‌، تنها به‌ یک پاکسازی سطحی‌، راضی‌ شویم، منافذ پوست باز و تغییرات ناخوشایندی برای چهره‌ ما بوجود می‌آید.

جوش‌های سر سیاه چیست؟

منافذ باز پوست به‌ صورت جوش‌های سر سیاه و سر سفید، در بخشی از نواحی صورت مثل بینی، پیشانی، گونه‌ و گردن که مستعد چربی است، خود را نشان می‌دهد. این‌منافذ ‌میکروسکوپی، همواره در حال‌ تغییر هستند و از سن ۱۰به بعد هر دو جنس زن و مرد را درگیر خود می‌کند.

جوش‌های سر سیاه چگونه بوجود می‌آید؟

جوش‌های سر سیاه، از باز شدن جوش‌های سر سفید، بوجود می‌آید. این جوش‌ها اگر به مدت طولانی بر روی پوست بماند، کم‌کم به آکنه تبدیل می‌شود.
به نوجوانان توصیه می‌شود، بعد از سن بلوغ با‌ بررسی وضعیت سلامت پوست و اینکه پوست چربی دارید یا خشک؟ به‌ دنبال نوع آرایش و انتخاب وسایل‌ آرایشی خود بروید؛ تا از منافذ باز پوست صورت‌ هم جلوگیری‌ کنید.

چگونه‌ منافذ باز پوست را ببندیم؟

منافذ پوست برای بدن مفید هستند و نباید بسته و مسدود شوند؛ اصلا نمی‌توان آنها را از بین برد، بلکه باید اندازه آنها را با مراقبت‌های شخصی‌،کوچک نگه داشت.

ما اینجا بستن منافذ پوست صورت با ۶ پیشنهاد معجزه آسا را مرور می‌کنیم:
۱. برای بستن منافذ پوست صورت،برنامه مراقبتی پوست، داشته باشید

صبح و عصر، بهترین زمان، برای شستن صورت است که به حذف چربی و کثیفی پوست کمک می‌کند. در شستن نیز از محصولات مناسب پوست و با انجام حرکات دایره‌ای ‌وار انگشت، صورت را بشویید.
با لایه‌برداری صورت، منافذ پوست را به صورت عمیق تمیز کنید. در استفاده از اسکراب و محصولات لایه بردار نیز دقت کنید که مناسب پوست شما باشد.
استفاده از ماسک‌ها در مراقبت‌های روزانه ضروری است مثلا ماسک خاک‌ رس، باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود.
با یک بار در هفته استفاده از ماسک خاک رس، می‌توان چربی‌های اضافه پوست(سبوم) را حذف، پوست را سفت و از بزرگ‌ شدن منافذ پوست، جلوگیری کرد. اما استفاده زیاد از آن، پوست را خشک می‌کند.
۲. سرکه سیب یک تونر عالی برای رفع منافذ پوست

سرکه سیب یک محلول طبیعی است که اثر قابض کننده دارد. دکتر جاش آکس، دکترای طب طبیعی‌ از ایلات متحده امریکا، سرکه‌ سیب را یک تونر عالی برای رفع منافذ باز پوست می‌داند و توصیه می‌کند: محلولی از سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی باهم ترکیب کنید و با یک پنبه بر روی منافذ بمالید و بعد از چند دقیقه صورت را بشویید.

۳.بعد از ظهرها آرایش صورت را پاک کنید

بعد از ظهرها، حتما آرایش صورت خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش، باعث مسدود شدن منافذ و ماندن چربی ها و آلودگی ها در زیر پوست می‌شود. تیرگی پوست و ظاهر خسته،ریزش ابروها،ترک و خشکی لب، جوش و آکنه از عوارض مهم خوابیدن با آرایش است.
۴. برای رفع منافذ پوست از محصولات آرایشی بر پایه آب ‎و ژل استفاده کنید

برای شست‌ و شوی عمیق و رفع منافذ گشاد پوست، توصیه ما این است که از محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه آب و ژل استفاده کنید، زیرا به حذف چربی روی پوست، کمک می‌کند.

محصولات آرایشی بهداشتی بر پایه  آب، چربی‌ را پاک و محصولات بر پایه ژل‌ها، چربی را حذف می‌کنند. اما محصولات آرایشی بر پایه ‌روغن، ‌باعث انباشته شدن چربی‌ اضافه روی پوست و باز شدن منافذ پوست می‌شود.
۵.برای جلوگیری از باز شدن منافذ باز پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

در طول روز استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش‌ نکنید، این نوع کرم با محافظت‌ از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش، در داشتن پوست سالم و ظاهر زیبا به شما کمک می‌کند.
همچنین محصولات حاوی ویتامین C دارای آنتی اکسیدان‌های قوی‌ هستند و با تغذیه کلاژن و الاستین و بستن منافذ، زیبایی پوست را دو چندان می‌کنند.

نتیجه گیری:

تیم تحقیقاتی پاکو با بررسی موضوع بستن منافذ پوست صورت با ۶ پیشنهاد معجزه آسا، به این نتیجه رسید که منافذ پوست، کارشان رطوبت رسانی و نرم کردن پوست است و باید وجود داشته باشند.
این منافذ با بی‌توجهی و انجام فعالیت‌های نادرست روزمره، باز می‌شود و اگر آلودگی و کثیفی در منافذ بماند؛ به جوش‌های سر سیاه تبدیل می‌شود.
پاکسازی‌ عمیق صورت، استفاده از ماسک‌های مناسب نوع پوست، استفاده از محصولات بهداشتی بر پایه آب و ژل و داشتن روتین مراقبتی درست، می‌تواند به بستن منافذ پوست کمک کند.
برای بستن منافذ پوست صورت و حس بهتر شما، آخرین پیشنهاد معجزه‌ آسای ما استفاده از محصولات مراقبتی پوست پاکو است .
اگر پاکسازی روزانه پوست را با این محصولات شروع کنید، با استفاده مداوم از آن، به معجزه آن پی خواهید برد.
با مشاوره ما ،می‌توانید محصولات خوبی را برای استفاده روزانه‌تان انتخاب کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • دسترس پذیری
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه