۶ راز داشتن ناخن‌ های کشیده و زیبا

6 راز داشتن ناخن‌ های سالم و کشیده

داشتن ناخن های سالم و زیبا، آرزوی بسیاری از خانم‌ ها و آقایان است.در این مقاله با بررسی ۶ راز داشتن ناخن‌ های کشیده و زیبا متوجه خواهید شد که این عضو چقدر در تعاملات اجتماعی جلب توجه می‌ کند. زیبایی دست‌ ها، نشان دهنده‌ سلامت و شخصیت فرد است و نیاز است که از آن‌ ها بهتر مراقبت کنیم.

چطور ناخن‌ های پهن و کوتاه را زیبا کنیم؟

یکی از استرس‌ های ما خانم ‌ها، داشتن ناخن‌ های پهن و زشت است و درد آور اینکه با چنین وضعیتی بخواهیم به یک مهمانی برویم.

شاید تو هم مثل من از روش‌ های غیر طبیعی مثل کاشت ناخن متنفر و یا تا الان به صورت تخصصی آموزش مراقبت و زیبایی ناخن را ندیده باشی.

حالا با این ناخن‌ های کوتاه و گرد چه کنیم؟

عواملی مانند :

-کمبود مواد مغذی
-استفاده مداوم از مواد شیمیایی و شوینده ها
-جویدن ناخن
-استفاده از سوهان فلزی

ناخن‌ ها را شکننده، ضعیف و گرد و پهن می کند.

در این مقاله جامع، قصد دارم با معرفی راهکارهای مؤثر به شما کمک کنم تا با انتخاب بهترین تقویت کننده، ناخن‌ های پهن و کوتاه را کشیده و به آرزوی خود دست پیدا کنید.

مراقبت از ناخن های بلند را جدی بگیرید!

ناخن‌ های سالم، همیشه صاف، محکم و عاری از لکه، خطوط و تغییر رنگ هستند. رنگ آن‌ ها صورتی است و درخشش طبیعی دارند. ضخامت آن‌ ها متفاوت است و نباید بیش از حد نازک یا ضخیم باشند.

 انواع بیماری های ناخن

به نظر من باید هر گونه تغییر رنگ در ناخن را جدی بگیرید. چرا که ممکن است نشانه یک اختلال مثل ضربه، بیماری پوستی، پسوریازیس و اختلالات قلبی و عروقی باشد.

۱-ناخن های شکننده

اسید های آمینه، چربی و آب واحدهای سازنده ناخن‌ ها هستند. که نیاز به تقویت دارند. اگر در سلامت آن‌ ها مشکلی به وجود بیاید، کدر، نرم ، نازک و شکننده می‌ شوند .علت این مشکل، کمبود ویتامین‌ ها (A ، B6، E) و املاح مواد معدنی مثل آهن، روی، مس و سلنیوم است.

۲-ناخن‌ های زرد رنگ

استفاده از لاک‌ بی‌ کیفیت‌ و بدون پایه بی‌ رنگ محافظ یا اختلالات در بدن، مثل بیماری‌ های تنفسی، برونشیت و سینوزیت مزمن، بر کیفیت ناخن تاثیر گذار است و باعث زردی آن‌ ها می‌ شود.

۳-ناخن‌ های آبی  :

اگر بر روی ناخن، لکه‌ های آبی رنگ متمایل به بنفش ظاهر شد، نشانه مشکلات قلبی و عروقی است. زیرا وقتی گردش خون در بدن ضعیف باشد و خون و اکسیژن به بافت‌ ها نرسد بر سلامت آن ها تاثیر می‌ گذارد و تغییر رنگ پیدا می‌ کنند.

۴-لکه‌ های سفید  :

گاهی این لکه‌ ها، نشانه بیماری‌ های پوستی مثل پسوریازیس و درماتیت آتوپیک است. به خصوص اگر تمام ناخن‌ ها را درگیر کند.

۵-لکه‌ های تیره:

ظاهر شدن لکه‌‌های تیره، نشانه آسیب بر اثر ضربه و خونریزی زیر صفحه ناخن است، که به مرور زمان و خود به خود بهبود پیدا می‌ کند. در غیر اینصورت ممکن است، نشانه وجود یک خال خوش خیم باشد که باید با یک متخصص پوست، مشورت کنید.

۶-خطوط عمودی :

خطوط موازی روی ناخن با افزایش سن، به وجود می‌ آیند و روند طبیعی پیری را نشان می‌ دهد، اما گاهی می‌ تواند نشان دهنده اگزما هم باشد.

۷-ناخن‌ های فرو رفته:

گاهی آسیب ناشی از ضربه، باعث فرورفتگی در ناخن‌ ها می‌‌شود . اگر این فرو رفتگی‌‌ها افقی باشند. از علائم کم خونی است.

۸-لکه های سفید و قهوه‌ ای:

لکه‌ های سفید و قهوه‌ ای نشانه وجود قارچ است و باید با پزشک مشورت و محصولات مراقبتی مخصوص را استفاده کنید.

۹-ناخن‌ های انگشتانه:

این آسیب خودش را با فرورفتگی‌‌های گنبدی شکل کوچک، نشان می‌ دهد، در حقیقت یک ناهنجاری ناشی از آسیب‌ های پوستی، مانند آلوپسی، پسوریازیس و آلرژی است.

۱۰-ناخن‌ های موج دار:

دلیل برجستگی‌ های کوچک روی سطح ناخن، مانیکور بیش از حد تهاجمی است که باعث آسیب به ناخن می‌ شود.

۶ راز داشتن ناخن‌ های کشیده و زیبا

بهترین روش مراقبت از ناخن

ابن چهار نکته مراقبتی، شما را جذاب نشان می‌ دهد:

-۱ توجه به تغذیه مناسب

داشتن تغذیه مناسب برای افرادی که به زیبایی اهمیت می‌ دهند ضروری است. به همین دلیل ناخن‌ ها چون از کراتین ساخته شده‌ اند، برای رشد و تقویت، نیاز به یک برنامه غذایی سالم دارند که در آن پروتئین، ویتامین‌ ها و مواد معدنی به خوبی دیده شود .

– بیوتین:

بیوتین یا ویتامین B7 به ضخیم شدن و تقویت ناخن‌ ها کمک می‌ کند. با خوردن غذاهایی مثل تخم مرغ، آجیل، ماهی قزل آلا و میوه های خشک  می‌ توانید نیاز بدن به این ماده مغذی را تامین کنید.

– ویتامین C :

ویتامین C علاوه‌ بر تولید کلاژن، باعث استحکام  و انعطاف پذیری ناخن‌ ها می‌ شود. این ویتامین در مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ ای و کیوی یافت می‌ شود.

-ویتامین E :

ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی‌ که دارد از ناخن‌ ها در برابر آسیب‌ های محیطی محافظت می‌ کند. شما می‌ توانید  این ویتامین را در غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی و سبزیجات برگ دار پیدا کنید.

– روی:

این ماده معدنی باعث رشد و ترمیم ناخن‌ ها می‌ شود. روی در غذاهایی مانند گوشت، مرغ، حبوبات و آجیل وجود دارد.

۲- انتخاب یک پاک کننده

استفاده مداوم از لاک و پاک کننده‌ لاک، بسیار مضر است. به دنبال پاک کننده‌ هایی باشید که فاقد استون و مواد شیمیایی باشند. پاک کننده‌ های حاوی روغن یا آلوئه ورا یک انتخاب عالی است که به مرطوب نگه داشتن ناخن‌ ها و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آنها کمک می‌کنند.

۳- لاک ناخن با مواد طبیعی:

تا حد امکان سعی کنید از لاک‌ های طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر استفاده کنید. همچنین، قبل از لاک زدن، استفاده از یک پایه مناسب برای محافظت از آن‌ ها در برابر رنگدانه‌ های لاک ضروری است.

۶ راز داشتن ناخن‌ های کشیده و زیبا

علاوه بر مراقبت‌‌های اولیه، روش‌ های طبیعی زیادی وجود دارد که علاوه بر تقویت به جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ ها کمک می‌ کند مثل:

۱- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است . اگر شب‌ ها قبل از خواب، با روغن نارگیل، ناخن‌ و پوست اطراف آن را ماساژ دهید از نتیجه آن شگفت زده می‌ شوید.

۲-  آبلیمو

آبلیمو منبع غنی از ویتامین C است. سعی کنید ناخن‌‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در مخلوط آبلیمو و آب گرم خیس کنید .این کار باعث  افزایش استحکام آن‌ ها می شود.

۳- جوش شیرین

جوش شیرین به علت خاصیت ضد قارچی که دارد مانع شکنندگی و ساییدگی می‌ شود. کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی ناخن‌ ها قرار دهید.

۴- حمام چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت و رشد ناخن‌ ها می‌ شود . یک کیسه چای سبز را در آب گرم دم کرده و ناخن‌ های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آن خیس کنید.

۵- استفاده از مرطوب کننده مناسب:

اگر بطور مرتب از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید معجزه اش را می بینید.

۶- از جویدن ناخن‌ ها خودداری کنید

این کار علاوه بر آسیب رساندن به ظاهر و زیبایی، باعث شکستن و ضعیف شدن و گرد و پهن شدن آن ها می‌ شود.

با رعایت این نکات ساده‌ که در این مقاله به آنها اشاره شد، می‌ توانید به آرزوی خود برسید.

در کنار این راهکارهای طبیعی، سعی کنید از محصولات مراقبتی که حاوی ویتامین‌ ها، مواد معدنی و ترکیبات مغذی مانند بیوتین، کراتین، روغن نارگیل و روغن زیتون هستند؛ استفاده کنید.

در پایان

ناخن‌ ها نقش مهمی در تعاملات اجتماعی و حفظ زیبایی ‍ظاهری ما دارد. کوتاه کردن و مرطوب نگه داشتن، استفاده از سوهان‌ های مناسب و رژیم غذایی سالم، جزء اصلی روش‌ های مراقبت آنهاست. اما در این مقاله، علاوه‌ بر مطرح کردن این نکات مراقبتی، ۶ راز داشتن ناخن‌ های کشیده و زیبا هم معرفی شد. ماساژ با روغن نارگیل، حمام ناخن یا استفاده از ترکیب هایی چون  آبلیمو و آب گرم و با موادی چون جوش شیرین یا  چای سبز، همه  به  زیبایی چهره و ظاهر شما کمک می‌ کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • دسترس پذیری
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه