کینوا چگونه به افراد چاق کمک می‌کند تا وزن خود را کنترل کنند؟

کینوا و کنترل چاقی
کینوا به عنوان یک مکمل غذایی فرا سودمند، باعث کاهش وزن می‌شود و این باعث شده، افراد چاق، افزایش وزن خود را با خوردن کینوا، کنترل کنند. در این مقاله شما با کسب اطلاع از خواص کینوا، یاد می‌گیرید که کینوا چگونه به افراد چاق کمک می‌کند، تا وزن خود را کنترل کنند؟

امروزه چاقی دیگر یک دغدغه نیست  و برای عد‌ه‌ای به یک چالش تبدیل شده است، با مرور خاطرات، لحظه‌هایی را به یاد می‌آوری که چطور شادی‌هایت را تحت تاثیر اضافه وزن و  چاقی  از دست داده‌ای، از گردشگری در دل طبیعت گرفته تا بازار، دیدن لباس‌های مورد علاقه و سختی نشستن سر سفره غذا و …

اما الان وقت آن رسیده است که فکر چاره باشی و تصمیم جدی برای کاهش وزن بگیری.
ما با تحقیقی که برای کاهش وزن داشتیم؛ متوجه شدیم؛ علاوه بر تحرک و ورزش، باید به داشتن یک برنامه رژیم غذایی سالم، هم توجه کنی.
استفاده از غذاهای سالم و کم چرب، کمک بزرگی به کاهش وزن شما می‌کند. در کنار همه این توصیه‌ها، از تاثیر کینوا بر چاقی هم غافل نشوید. خوراکی مغذی که بیشتر مردم در برنامه‌های رژیمی‌شان از آن استفاده می‌کنند و اگر شما هم کینوا را بخورید واقعا احساس سیری می‌کنید.

کینوا چیست؟ و چگونه به افراد چاق کمک می‌کند؟

قبل از اینکه از تاثیر کینوا بر کاهش وزن و چاقی صحبت کنم .خوب است بدانید که افزایش وزن چگونه بوجود می‌آید؟

چاقی نتیجه  تجمع  چربی در بخشهایی از بدن است که وضعیت سلامت بدن و  کیفیت زندگی را تحت تاثیر  قرار می‌دهد و  به مرور زمان و  در طول عمر با علائمی چون فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلب و عروق، خود را نشان می‌دهد.

یکی از سوال‌های مهمی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که؛

– چرا  کینوا برای چاقی مناسب است؟

پاسخ این پرسش فقط با شناخت کینوا و خواص آن به دست می‌آید.

کینوا دانه‌ای شبه غلات است که ۵ هزار سال قبل از میلاد، در امریکای جنوبی کشت شد. مردم، خصوصا روستاییان از آن به عنوان یک تغذیه عالی در برنامه غذایی روزانه  خود استفاده  می‌کردند و بعد با کشف مواد مفید و  ارزش غذایی آن، مورد استقبال قرار گرفت. اما در ایران، کینوا هنوز در حال معرفی است.

این خاویار سبز به دلیل داشتن مواد معدنی مغذی، علاوه بر انرژی زا بودن، خواص ضد سرطانی، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد افسردگی دارد.
به دلیل فیبر بالا، باعث کنترل قند خون، افزایش حس سیری و کاهش وزن می‌شود و به علت داشتن آنتی اکسیدان، با پیری مقابله می‌کند.
بیماران سلیاک که از وجود گلوتن در نان و  برنج، رنج  می‌برند، کینوا را چون فاقد گلوتن است برای برنامه غذایی خود انتخاب می‌کنند.

اگر تحقیقات علمی را مطالعه کنیم، می‌بینیم که کینوا علاوه بر اینکه فاقد گلوتن است و  می‌تواند به عنوان یک غذای مقوی در برنامه غذایی افراد دیابتی قرار بگیرد، به دلیل داشتن لیزین  نیز در برنامه غذایی گیاهخواران هم جایگاه خوبی دارد.

برای مدیریت وزن چه باید کرد؟

مدیریت وزن با تنطیم میزان کالری در بدن که با ورزش، تحرک، افزایش فعالیت بدنی و با تغییراتی در سبک زندگی اتفاق می‌افتد که این تغییرات علاوه بر عادات روزمره زندگی باید در برنامه غذایی هم مورد توجه قرار گیرد.

۱. بالا بردن کیفیت زندگی

بهبود وضعیت سلامت بدن و جلوگیری از چاقی، با بالا بردن کیفیت زندگی حاصل می‌شود. برای این کار، شما علاوه بر تغییر سبک زندگی، باید به برنامه رژیم غذایی سالم هم توجه داشته باشید. در این برنامه کینوا می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد. بهترین زمان مصرف کینوا در طول روز، وقتی که متابولیسم بدن بالا می‌رود؛ یعنی صبح و ظهر است. اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.
باید بدانید که داشتن یک سبک زندگی غیر فعال و کم تحرک، کمکی به چربی سوزی شما نمی‌کند. اگر بین دریافت و مصرف انرژی، تعادلی وجود نداشته باشد؛ چاقی اتفاق می‌افتد.

۲. توجه به کیفیت برنامه غذایی

علاوه بر ورزش و توجه به کمیت و کیفت خواب، باید به برنامه غذایی خود هم توجه کنید. کینوا به دلیل چربی مفید، داشتن ویتامین‌های ضروری بدن، فیبر  و اینکه فاقد گلوتن و کلسترول است، انتخاب مناسبی برای رژیم غذایی لاغری  و کاهش وزن است و توانسته نظر گیاه‌خواران ، ورزشکاران و استالیست‌ها را به خود جلب کند. این ماده غذایی کالری کمی دارد و اصلا باعث چاقی نمی‌شود.

کینوا دشمن چربی!

یکی از ویژگی‌های عجیب کینوا، فیبر بالا است. فیبر، کینوا را به یک تصفیه کننده عالی برای بدن، تبدیل کرده است.

اما این دانه ریز مغذی، ویژگی‌های دیگری هم دارد که باعث کاهش وزن می‌شود؛ از جمله اینکه به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع، دشمن چربی است و باعث کاهش چربی انباشته در بدن، کاهش سطح کلسترول بد و کنترل قند خون می‌شود.

برای بسیاری، رژیم گرفتن و کنترل کردن مداوم  وزن با ترازو  و یا خوردن غذاهای بی‌مزه رژیمی، سخت است. اما استفاده از کینوا در برنامه رژیمی با دستورالعمل‌های مختلف غذایی، کاهش وزن را برای شما جذاب می‌کند.

فیبر موجود در کینوا باعث می‌شود شما با خوردن انواع سوپ، دسر، خورش، پلو  و حتی نوشیدنی کینوا، احساس سیری کنید.

 

مصرف این خوراکی مغذی علاوه بر تاثیر بر عملکرد هورمون‌های اشتها آور و کاهش  وزن، باعث بهبود اختلالات متابولیک ناشی از چاقی هم می‌شود.

این دانه گیاهی به دلیل طبع متعادل برای همه افراد مناسب است  و  به دلیل ارزش غذایی بالا، تمام نیازهای ضروری بدن را تامین می‌کند.

کینوا صددرصد مفید برای چاقی

کینوا در مقایسه با غلات دیگر مثل گندم، برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، بسیار موثر است و باعث کاهش تری گلیسیرید در افراد چاق می‌شود.
طبق نظر محققان، مصرف ۵۰ گرم کینوا در روز، تری گلیسیرید را در افراد چاق کاهش داده و باعث سرکوب اشتها می‌شود.
این روزها که افزایش وزن و چاقی در بسیاری از افراد جامعه دیده می‌شود، می‌توان کینوا را به عنوان یک غذای سالم و  صددرصد مفید، برای کاهش وزن معرفی کرد.

عده‌ای ممکن است به کینوا حساسیت غذایی داشته باشند و این به علت وجود ساپونین یا ماده تلخ  روی کینوا است که با شستن قبل از پخت، می‌توان ساپونین را حذف کرد.

حتما بخوانید:

مقایسه انواع کینوا از نظر خواص و ارزش غذایی

 

در پایان

اگر به جدول ارزش غذایی کینوا، نگاه کنید به حقایق تغذیه‌ای آن پی می‌برید و ایمان پیدا می‌کنید که کینوا را به دلیل خاصیت تغذیه‌ای بالا، می‌توان به برنامه رژیم غذایی، اضافه کرد.
کاهش وزن، کنترل سطح قند خون، بهبود سلامت قلب، تقویت سیستم گوارش  و استخوان از ویژگی‌های تغذیه‌ای کینوا است و با توجه به دستورالعمل‌های مختلفی که در پخت آن وجود دارد؛ می‌توان در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام  و  حتی به عنوان دسر  و یک مکمل غذایی خوشمزه، استفاده و لذت کاهش وزن را با کینوا، تجربه کرد.

برای مشاوره بیشتر راجع به خواص کینوا با ما تماس بگیرید.

[/vc_column_text]

در باره زهرا  باغبان

کارشناس ارتباط تصویری هستم. به عکاسی، کتابخوانی و دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مندم. فعلا در زمینه رپورتاژ خبری، تولید محتوا و سئو فعالیت دارم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • دسترس پذیری
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه