کینوا چربی سوزی قوی برای نابود کردن چربی شکم و پهلو

کینوا چربی سوزی قوی

چرا کینوا یک غذای مغذی، برای گیاهخواران، ورزشکاران، استایلسیت‌ها و علاقمندان به مدلینگ و زیبایی است؟

چون:

۱. کینوا منبع غنی از فیبر است که باعث احساس سیری طولانی‌ مدت و کاهش مصرف کالری می‌شود.
۲. کینوا حاوی پروتئین کامل است که به افزایش متابولیسم و تقویت عضلات کمک می‌کند.
۳. کینوا سرشار از منگنز است که به تنظیم هورمون تیروئید و جلوگیری از چاقی شکمی مفید است.

۴. بهتر است کینوا را با سبزیجات، مغزها یا محصولات حاوی پروتئین بدون چربی، ترکیب کنید تا اثر چربی سوزی آن بیشتر شود.

چربی شکم و پهلو، این روزها به دغدغه بسیاری از مردم خصوصا خانم‌ها تبدیل شده است و یکی از اهداف روزانه خانم‌‌ها، چربی سوزی شکم و پهلو است.
اینکه نمی‌توانی لباس مورد علاقه‌ات را بپوشی، به مهمانی بروی یا تفریحات و دورهمی‌های دوستانه و حتی رفتن به ورزش‌های مورد علاقه‌ات مثل شنا را به دلیل چربی شکم و پهلو، لغو کنی، راه درستی نیست.
بارها برای خرید لباس مورد علاقه‌ام، به فروشگاه رفته‌ام، اما موقع پرو لباس، با دیدن چربی شکم  و پهلو، از خرید منصرف شدم  و تصمیم گرفتم، تا علاوه بر ورزش، راهی برای چربی سوزی شکم و پهلو پیدا کنم .
ابتدا روی غذاهای چربی سوز بدن، تحقیق کردم و همین باعث شد؛ تا موضوع کینوا و چربی سوزی را جدی بگیرم و مطالعه عمیق در مورد کینوا داشته باشم.

یک غذای چربی سوز قوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کینوا یک غذای چربی سوز و سرشار از پروتئین، فبیر و چربی‌های سالم است و چون ویتامین ضروری و مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، باعث کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری در بدن می‌شود.
غذاهای چربی سوز به دلیل داشتن ویتامین B و آهن، باعث افزایش انرژی و آرامش روان بدن می‌شود. فیبر موجود در این غذاها هم اشتها را تنطیم می‌کند.

دکتر جاش آکس (Dr. Josh Axe ) ، دکترای طب طبیعی و تغذیه بالینی از ایالات متحده امریکا، با معرفی چند غذا و خوراکی چربی سوز، مثل سرکه سیب، فلفل و ادویه‌های تند مثل زنجبیل، خردل و چیلی ، مرغ و بوقلمون، آبگوشت استخوان، روغن نارگیل، سبزیجاتی چون گل کلم، کلم پیچ را به دلیل داشتن فیبر بالا، به عنوان غذاهای چربی سوز که باعث کاهش اشتها و افزایش احساس سیری می‌شود معرفی می‌کند.

بیشتر مطالعه کنید:

مقایسه انواع کینوا از نظر خواص و ارزش غذایی آن

کینوا غذای سالم و سرشار از پروتئین ، اما کم چرب!

کینوا دانه‌ای غنی از ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، فسفر، کلسیم  و اسید امینه است؛ که به عنوان یکی از سالم‌ترین غذاها در جهان معرفی شده است.
این دانه ریز رنگی، ابتدا در امریکای جنوبی، کشت شد و سالهاست که به عنوان یک خوراکی مغذی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایران چند سالی است که وارد برنامه غذایی شده و ورزشکاران و علاقمندان به کاهش وزن، زیبایی و سلامت از آن استفاده می‌کنند.
کینوا با اینکه تنوع زیادی دارد؛ اما سه رنگ، کینوا سفید، کینوا قرمز و کینوا سیاه، شناخته شده‌تر است و به عنوان یک غذای مقوی که می‌تواند جایگزین برنج و ماکارانی باشد، مورد توجه قرار گرفته است.
کینوا سفید به علت رنگ سفیدش که شبیه برنج است و  زمان پخت کمتری (۱۵ دقیقه) دارد، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.
این خاویار سبز با ۱۵ ارزش غذایی بالا، که در مقاله‌های قبل هم به آن اشاره کردم، با تغییر سبک زندگی، در برنامه غذایی علاقمندان به سلامت و زیبایی، قرار گرفته ‌است و می‌تواند اثر مثبتی بر کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد.

اثرات مثبت کینوا در سلامتی و چربی سوزی

کینوا شبیه غلات است، اما با غلات‌های تصفیه شده‌ای مثل گندم و محصولات حاصل از آن مثل نان سفید و ماکارانی، که باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود، تفاوت زیادی دارد. کینوا به دلیل داشتن پروتئین و فیبر بالا، احساس سیری را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن در وعده‌های غذایی استفاده کرد.
کینوا حتی بر عملکرد هورمون‌های اشتها آور مثل انسولین هم تاثیر می‌گذارد.

دکتر آکس در مقاله‌ای برای تحقیق کینوا و چربی سوزی به یک آزمایش و مدل حیوانی اشاره می‌کند:

در این آزمایش نشان می‌دهد که عصاره کینوا، از چاقی ناشی از رژیم غذایی در موش‌ها، جلوگیری می‌کند.
آکس افزایش میزان کالری روزانه، گلوکز و کاهش جذب چربی رژیم غذایی را  از مزایای مصرف کینوا می‌داند که در سال ۲۰۲۲ و در نتیجه مطالعاتش بر روی موش‌ها به تایید رسانده است.

آنچه که شما در مورد پخت کینوا نیازاست بدانید:

روش پخت کینوا ساده است، اما باید ابتدا دانه کینوا را قبل از پختن، خوب بشویید تا تلخی آن گرفته شود و بعد به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید.
اما طعم دار کردن آن، بستگی به سلیقه شما دارد؛ ما در مقاله‌های قبل انواع روش‌های طعم دار کردن کینوا را بررسی و حتی طرز پخت چند نمونه غذا را هم به شما معرفی کردیم.
شما کافی است با مطالعه و پخت انواع غذا با کینوا، این دانه ریز مغذی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و چربی سوزی شکم و پهلو را با خوردن آن شروع کنید.

بیشتر مطالعه کنید:

۸خواص کینوا برای زیبایی مو +۶ ترکیب طبیعی تقویت مو

در پایان:

دانه کینوا به دلیل ارزش غذایی بالا و کاربردهای مفید از جمله کاهش وزن و چربی سوزی قوی که دارد، یک تغذیه عالی برای رژیم غذایی روزانه است.
فیبر، منگنز، کلسیم، پروتئین، آهن و ویتامین‌ها، کینوا را به یک دانه پر انرژی تبدیل کرده است که می‌تواند علاوه بر تعدیل سطح قند خون، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب، استخوان و روده، باعث چربی سوزی سریع و کاهش وزن ‌شود.
اگر چربی اضافه دارید؛ با انتخاب یک سبک غذایی سالم و استفاده از کینوا، می‌توانید با تحریک متابولیسم به مقابله طبیعی با تجمع چربی در بدن‌تان بروید.

برای مشاوره زیبایی و سلامتی پوست و مو با ما تماس بگیرید.

در باره زهرا باغبان:

کارشناس ارتباط تصویری هستم. به عکاسی، کتابخوانی و دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مندم. فعلا در زمینه رپورتاژ خبری، تولید محتوا و سئو فعالیت دارم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • دسترس پذیری
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه